شغل و جهان آینده 4 ؛ بخش چهارم از ترجمه‌ی مقاله‌ی «مهارت‌های شغلی برای آینده در سال ۲۰۲۰»

نتیجه‌گیری

نتایج این تحقیق به افراد، مؤسسات آموزشی، صاحبان کسب‌وُکار و مدیران دولت مربوط می‌شود. برای دست‌یابی به موفقیت در دهه آینده، افراد می‌بایست برای پیش‌بُرد چشم‌انداز خود، تغییرات سریع و چابک در روش‌ها، شیوه‌ها و همچنین لزوم تغییر در مهارت‌های سازمانی خود را، پیش‌بینی کنند.

افراد به‌شکل چشم‌گیری مجبورند به‌صورت مداوم برای مهارت‌های مورد نیاز، خود را ارزیابی کرده و با سرعت بالا، منابع لازم را برای توسعه و به‌روزرسانی آن‌ها را فراهم سازند.

کارکنان دهه‌ی آینده، نیاز دارند یادگیرندگان مادام‌العمر باشند.

اگر هنوز قسمت‌های قبلی این مقاله را مطالعه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم ابتدا آن‌ها را بخوانید:

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

شغل و جهان آینده

توصیه به بخش آموزش

مؤسسات آموزشی در سطوح ابتدایی، متوسطه و بعد از مدرسه، عمدتاً محصول زیرساخت‌های فناوری و شرایط اجتماعی گذشته هستند. چشم‌انداز تغییر کرده است و مؤسسات آموزشی باید چگونگی انطباق سریع در پاسخ را، در نظر بگیرند. برخی از مسیرهای تغییر ممکن است عبارت‌اند از:

تاکید اضافی بر توسعه مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی، بینش و توانایی‌هایی تجزیه‌وُتحلیل.

ادغام سواد رسانه‌ای جدید در برنامه‌های آموزشی.

آموزش عملی که به مهارت‌های نرم‌افزاری توجه می‌کند، مانند توانایی همکاری، کار در گروه‌ها، نشانه‌های اجتماعی و واکنش سازنده.

گسترش محدوده‌ی یادگیری، فراتر از نوجوانان و بزرگسالان جوان تا رسیدن به بزرگسالی.

آموزش‌های میان‌رشته‌ای که دانش‌آموزان را قادر می‌سازد مهارت و دانش را در طیف وسیعی از موضوعات توسعه دهند.

توصیه به صاحبان کسب‌وُکار

کسب‌وُکارها باید به محیط در حال تغییر توجه داشته باشند. آن‌ها باید روندی را در برنامه‌ریزی برای نیروی انسانی خود در پیش بگیرند که آموختن مهارت‌های کاری لازم برای دهه آینده را تضمین کند.

متخصصان منابع انسانی استراتژیک، بایستی در روش‌های سنتی خود برای انتخاب افراد، شناسایی مهارت‌ها و استعدادهای آن‌ها و توسعه منابع، تجدید نظر کنند.

با توجه به تغییراتی که در دهه آینده رخ خواهد داد و عواقب ناشی از این تغییرات، کسب‌وُکارها برای ایجاد اطمینان از این‌که توانایی لازم، برای روندی پایدار در رسیدن به اهداف خود خواهند داشت، می‌بایست به‌صورت مداوم در حال ارتقا استعداد سازمانی خود از طریق کسب و آموزش مهارت‌های نوین مورد نیاز باشند.

یکی از استراتژی‌های مناسب برای متخصصان منابع انسانی در سازمان‌ها، جهت حمایت نیروی کار از اهداف تجاری، می‌تواند این باشد که؛ همکاری لازم را با دانشگاه‌ها برای ایجاد بستر مناسب در یادگیری مادام‌العمر مهارت‌ها داشته باشند.

توصیه به دولت‌مردان سیاسی

با توجه به اهمیت نقش رهبری و آموزش آن به‌عنوان یک اولویت ملی، سیاست‌گذاران دولتی بایستی تغییری اساسی در چشم‌اندازها ایجاد کنند. اگر در این‌خصوص اولویت‌بندی تازه‌ای در آموزش و پرورش ایجاد نشود، این خطر وجود دارد که ما، در آماده‌سازی مردم برای آینده‌ای سالم و پایدار، دچار مشکلات جدی شویم.

برای این‌که جامعه‌ی آمریکا آماده باشد تا کسب‌وُکارهای ما در یک حالت رقابتی در جهان، پیروز باشند، سیاست‌گذاران دولتی بایستی تمام مهارت‌های مورد نیاز شهروندان را مد نظر قرار داده و بر اهمیت یادگیری مادام‌العمر و تجدیدنظر مدوام در مهارت‌ها، تاکید داشته باشند

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *